Πάσχος Μανδραβέλης-Καθημερινή_

Ηταν εξομολογητικός ο πρόεδρος του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία κ. Αντώνης Λιάκος, με αφορμή τις συζητήσεις περί κατάργησης της βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ. Οπως έγραψε στο Facebook, «Τέλειωσα το δημοτικό με 7 (άριστα το 10) και το γυμνάσιο με 14 (άριστα το 20). Και διαγωγή κοσμία (ο κανόνας ήταν κοσμιοτάτη). Μπήκα με εξετάσεις στη Φιλοσοφική Σχολή Θεσσαλονίκης, μετά από ένα εξάμηνο φροντιστήριο το καλοκαίρι του ’65, που η καρδιά μου ήταν κάθε βράδυ στους δρόμους των διαδηλώσεων που σε ξεμυάλιζαν» (29.8.2019).

Μπράβο του που με αυτούς τους μέτριους βαθμούς κατάφερε να γίνει διαπρεπής ιστορικός, αλλά πρέπει να σημειώσουμε ότι κατ’ αρχήν ήταν βαθμοί πάνω από τη βάση. Κατά δεύτερον, το «14» του 1965 μετρούσε. Δεν είχε τη σημερινή απαξία, λόγω του υπερπληθωρισμού των «άριστα» που δίνονται στη μέση εκπαίδευση. Αποτύπωνε δε ευρύτερες γνώσεις από τη σημερινή παπαγαλία 100-200 σελίδων ενός βιβλίου του ΟΕΔΒ, που δεν είναι πάντα και το καλύτερο. Και ναι μεν «η γνώση δεν είναι σωρευτική», που λέει και ο κ. Λιάκος, αλλά –να πάρει η ευχή!– κάποιος που μπαίνει σε ΑΕΙ πρέπει να ξέρει ότι το 1940 η Ελλάδα δεν πολέμησε τους Τούρκους.

Ο κ. Λιάκος είναι επιθετικός «με τις ανοησίες για πανεπιστήμια και υποψηφίους κάτω από τη βάση, που κατακλύστηκε το Διαδίκτυο, δείχνοντας την έκταση της κοινωνικής μοχθηρίας στην κοινωνία μας». Εφηύρε μέχρι και τη «μετακλημακτήριο» για να προσάψει σε όσους αντιτίθενται να μπαίνει κάποιος σε ΑΕΙ με 0,8, ήτοι με λευκή κόλλα.

Γράφει για τα παιδιά «με τη σαρανταπεντάχρονη εμπειρία διδασκαλίας, ότι εναπόκειται στο πανεπιστήμιο να τα μορφώσει. Εκείνο κρίνεται αν τα καταφέρει ή όχι». Βεβαίως, τα ελληνικά ΑΕΙ δεν τα πολυκαταφέρνουν, αλλά τίθεται ένα ερώτημα. Αν «εναπόκειται (μόνο) στο πανεπιστήμιο να τα μορφώσει», τότε τι ρόλο έχουν οι άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης; Και πώς δεν σκέφθηκε ο κ. Κώστας Γαβρόγλου να ανωτατοποιήσει κάθε σχολική μονάδα, από τα νηπιαγωγεία μέχρι τα λύκεια;

Ας προσπεράσουμε τον επαναστατικό λυρισμό του καθηγητή, που δεν ξέρουμε αν ανήκει στη «μετακλημακτήριο» ή στην προηγούμενη: «Ενας χαιρετισμός στα αγόρια και τα κορίτσια που μπήκαν με κάτω από τη βάση. Καταπλήξτε τους και φτύστε τους. Ετσι πάει μπροστά ο κόσμος».

Θέτει, όμως, ένα ερώτημα: «Τι θα τα κάνουμε τα παιδάκια – μερικές χιλιάδες που δεν πιάνουν τη βάση (μήπως στον Καιάδα;)» Δεν γνωρίζουμε σε τι διαφέρει ο επαγγελματικός «Καιάδας» από το «Τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας» στα Ψαχνά Ευβοίας, αλλά ξέραμε ότι μεταξύ Καιάδα και εισαγωγής στα ΑΕΙ υπήρχαν άπειρες ενδιάμεσες λύσεις. Χρησιμοποιούμε τον αόριστο «υπήρχαν» διότι δεν είμαστε σίγουροι αν όλες οι υπόλοιπες ενδιάμεσες λύσεις «ανωτατοποιήθηκαν» από τον κ. Γαβρόγλου, με αποτέλεσμα η βάση εισαγωγής να είναι το όριο μεταξύ ζωής ή θανάτου…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.