Στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας της ναυτιλίας βρίσκει το τέλος του 2017 τους Έλληνες πλοιοκτήτες, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, η συνολική αξία του Ελληνικού στόλου φτάνει τα 97,2 δις δολάρια (4573 πλοία). Στη δεύτερη θέση ως προς την αξία του στόλου, βρίσκεται η Ιαπωνία με 88,9 δις δολάρια (4352 πλοία) ενώ η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από την Κίνα (81,6 δις δολάρια και 5094 πλοία), τις ΗΠΑ (52,1 δις αξία και 2798 πλοία) και τη Σιγκαπούρη (45,8 δις δολάρια και 2903 πλοία).

Η αξία του στόλου της Γερμανίας φτάνει τα 33,9 δις (2712 πλοία) και βρίσκεται στην 6η θέση, ενώ έπονται Μεγάλη Βρετανία, με 29,7 δις αξία 1133 πλοίων, Νότιος Κορέα (24 δις, 1516 πλοία) και Δανία (23,7 δις και 1078 πλοία)

Ποιες είναι όμως η Ελληνόκτητες εταιρείες με τη μεγαλύτερη αξία ανά κατηγορία το 2017; Σύμφωνα με τη Vesselsvalue στις τέσσερις μεγαλύτερες κατηγορίες, η κατάταξη έχει ως εξής:

Στα τάνκερ: η Maran Tankers (Γ. Αγγελικούσης) βρίσκεται στην πρώτη θέση με αξία στόλου 2,75 δις δολάρια και ακολουθεί η Dynacom Tankers (Γ. Προκοπίου) με 2,41 δις δολάρια, η Tsakos Energy Navigation (Ν. Τσάκος) με 1,76 δις δολάρια η Minerva Marine (Α. Μαρτίνος) με 1,54 δις δολάρια και η TMS Tankers (Γ. Οικονόμου) με 1,52 δις δολάρια.

Στο ξηρό φορτίο: η εταιρεία με το μεγαλύτερο σε αξία στόλο είναι της Anangel Maritime Services (Γ. Αγγελικούσης με 1,45 δις δολάρια), ακολουθεί η Star Bulk (Π. Παππάς με 1,29 δις δολάρια) η Golden Union (Θ. Βενιάμης με 1,06 δις δολάρια), η Diana Shipping (Σ. Παληός) και η Lavinia Corp (Λασκαρίδης).

Στα φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην κορυφή βρίσκεται η Costamare (Κ. Κωσταντακόπουλος) με αξία 1,93 δις, ακολουθεί η Danaos (Γ. Κούστας Dana(με αξία 1,12 δις και η Enesel (οικογένεια Λαιμού) με αξία 1,02 δις δολάρια.

Τέλος στα τάνκερ LNG ships ο στόλος με τη μεγαλύτερη αξία είναι της Maran Gas 3,45 δις δολάρια (Αγγελικούσης), ακολουθεί η Gaslog (Π. Λίβανος) με αξία 2,76 δις και η Dynagas Holding (Προκοπίου) με 2,15 δις δολάρια.

Leave a Reply